ساخت برنامه های اندروید و IOS

خدمات ساخت انواع برنامه ی اندروید و IOS

درباره طراحی لوگو بیشتر بدانید

اگر به اطراف نگاه کنیم به راحتی می توانیم حداقل 10 لوگوی مختلف را بدون تلاش زیاد بشماریم. لوگوها در اطراف ما پراکنده شده و در فرهنگ و سبک زندگی ما ادغام شده اند.

لوگو

آنها بر تصمیمات ما تأثیر می گذارند، ارتباط برقرار می کنند و ارزش های شرکت را منعکس می کنند و اغلب منطقی هستند.

اما دقیقاً هدف لوگو چیست و چرا اهمیت دارند؟ این چیزی است که طراحان گرافیک و صاحبان مشاغل قبل از کار بر روی هویت برند خود باید بدانند.

هدف از لوگو چیست؟

هدف لوگو چیست؟

نقش اصلی لوگو شناسایی است. این را به خاطر بسپارید زیرا این بیش از همه توصیه هایی است که تا به حال شنیده اید. شناسایی چیزی است که واقعاً مهم است.

روندها می آیند و می روند، ابزارها و تکنیک های طراحی تکامل می یابند، آنچه ما در مورد لوگو به عنوان لوگو می دانیم حتی ممکن است در طول زمان به شدت تغییر کند.

مهمترین هدف یک لوگو همیشه باقی خواهد ماند: شناسایی شخص، محصول، کسب و کار یا خدماتی که برای آن شما لوگو را طراحی می کنید

این بدان معنی است که به عنوان یک طراح (یا صاحب کسب و کار)، قبل از کار بر روی یک ایده، باید محیطی که لوگو در آن دیده می شود را کاملاً درک کنید.

رقبای برند شما چه کسانی هستند و چه شکلی هستند؟ در حال حاضر از چه رنگ ها و نمادهایی استفاده می شود؟ چگونه می توانیم یک لوگو را تشخیص دهیم تا کسب و کار خود را از دیگران متمایز کنیم؟

طراحی لوگو یک ابزار استراتژیک است نه یک هنر

طراحی لوگو یک ابزار استراتژیک است نه یک هنر

طراحی لوگو هنر نیست - بسیاری از مردم آن را با هنر اشتباه می گیرند زیرا آرم ها یک شی بصری هستند.

نقش ما به عنوان طراح طراحی چیزی زیبا و طراحی نکردن چیزی است که ما یا مشتری شخصاً از ظاهر آن خوشمان نمی آید، بلکه در عوض طراحی لوگو باید به عنوان یک ابزار استراتژیک تجاری در نظر گرفته شود که شناسایی شرکت را آسان می کند.

دنیای وسیعی که در آن زندگی می کنیم مطمئنا، یک لوگو هنوز هم می تواند خوب به نظر برسد، اما باید یک عامل ثانویه در طراحی لوگو باشد. شناسایی حرف اول است.

طراحی لوگو نیازی به معانی پنهان ندارد

طراحان لوگو اغلب قصد دارند لوگویی ایجاد کنند که از همان ابتدا معنادار باشد. با این حال، به هیچ وجه نباید اینطور باشد - توجه باید روی شناسایی متمرکز شود.

هر معنا یا ارتباطی در طول زمان از طریق تعامل با لوگو به دست می آید.

لوگوی جدید ظرفی خالی است و از روز اول حتی اگر عمداً اضافه شده باشد برای مخاطب بی معنی است. ارزش در طول زمان از طریق بازاریابی مداوم و تعامل مشتری با نام تجاری شرکت اضافه خواهد شد.

برای اینکه واقعاً منظورم را بفهمید، به تصاویر کنه ها و سیب های زیر نگاه کنید و سعی کنید چیزی بیش از شخصیت های فکر شده را تصور نکنید.

چرا لوگوها برای دنیا مهم هستند؟

چرا لوگوها برای دنیا مهم هستند؟

لوگو تجلی یک تجارت، محصول یا خدمات است. وقتی به تجارت فکر می کنید، اغلب بلافاصله به یک لوگو فکر می کنید، خواه طاق های طلایی یک شرکت معروف فست فود باشد یا سیبی که نماینده یکی از برندهای فناوری است.

به همین ترتیب، هنگامی که یک لوگو برای خود آشنا می بینید، همانطور که با لوگوهای نایک و اپل در بالا انجام دادید، بلافاصله آن را با خاطرات، تجربیات و تعاملات خود با برند مرتبط خواهید کرد.

شناسایی فوری برند را ایجاد کنید

یک لوگو که به خوبی طراحی شده باشد به خاطر سپرده می شود و به مشتریان کمک می کند تا برند را به خاطر بسپارند.

پردازش و به خاطر سپردن کلمات برای مغز انسان آسانتر از کلمات است.

این بدان معنی است که اگر فرد موجود در بازار منحصر به فرد باشد، پیدا کردن و شناسایی مجدد شرکت برای خرید خدمات و توصیه به دوستان آسان تر است.

طراحی لوگو بر تصمیمات ما تأثیر می گذارد

از روز اول، ما یک کتابخانه بصری در ذهن خود ایجاد می کنیم و شروع به پیوند فونت ها، اشکال و رنگ ها با احساسات و اشیاء خاص می کنیم. با یک نگاه ساده به لوگو، چه بخواهید چه نخواهید، بلافاصله کسب و کار، محصول یا خدمات را به روشی خاص ارزیابی و درک می کنیم.

اگر فکر می کنیم یک شرکت خیلی گران، شرکتی، سرگرم کننده یا خیلی رادیکال به نظر می رسد، از آن اجتناب می کنیم.

به طور مشابه، زمانی که یک لوگو (و هویت برند مرتبط) مشابه نوع شرکت، محصول یا خدماتی است که به دنبال آن هستیم و می‌خواهیم با آن تعامل داشته باشیم، فعالانه در شرکت مشارکت می‌کنیم و محصولات و خدمات آن را خریداری می‌کنیم.

به همین دلیل است که بسیار مهم است که لوگو به درستی نشان دهنده کسب و کار باشد زیرا می خواهید مخاطب مناسب را جذب کنید.

لوگو انتظارات شرکت را شکل می‌دهد، و اگر آن‌ها را برآورده نکند، یا اگر کسب‌وکار افراد نامناسبی را جذب کند، همه چیز شروع به فروپاشی می‌کند - اتلاف وقت و پول برای خدمات غیرمشتری، و احتمالاً بررسی‌های بد. کار شما. ایجاد یک لوگو بسیار مهم است.

تاثیر اولیه خوبی داشته باشید

با بسیاری از مشاغل در جهان، این شرکت فرصتی برای تحت تاثیر قرار دادن و جذب دارد. اگر طراحی لوگو نمی تواند بینندگان را در دنیای آنلاین امروزی تحت تاثیر قرار دهد، اولین و ساده ترین راه جذب رقبا است.

برخی از صاحبان کسب‌وکار مسیر DIY را می‌روند (یا خودشان این کار را انجام می‌دهند) یا از طراحان آماتور ارزان قیمت استفاده می‌کنند بدون اینکه بدانند طراحی چقدر می‌تواند برای آنها بد باشد، حتی اگر برداشت اولیه بسیار مهم باشد.

من این جمله را دوست دارم که "هیچ چیز گرانتر از طراحی ارزان نیست" خلاصه ای از ضررهایی است که شرکت متحمل می شود در حالی که ارزان ترین و سریع ترین مسیر را طی می کند.

با ارزش های برند و ارزش آنها صحبت کنید

با ارزش های برند و ارزش آنها صحبت کنید

اگرچه هدف اصلی لوگوها هویت است، اما می توان از آنها برای انتقال پیام ها و ارزش های مهم برند نیز استفاده کرد. فقط آن را ساده نگه دارید... در حالت ایده آل، فقط به یک ایده کلیدی پایبند باشید.

به عنوان مثال، طرح لوگوی آمازون (نشان داده شده در زیر) دارای لبخندی با عنوان است که نشان دهنده خوشبختی به دست آوردن آنچه واقعاً می خواهید است.

این مثبت بودن با رنگ نارنجی روشن تقویت می شود، رنگی که من شخصاً آن را با گرما، سرگرمی و نور خورشید مرتبط می دانم.

لبخند علاوه بر بدیهیات، فلشی است که A را به I متصل می کند و نشان می دهد که طیف وسیعی از محصولات را ارائه می دهند. خیلی باهوش!

ویژگی ها و کاربرد طراحی لوگو در یک نگاه

ویژگی ها و کاربرد طراحی لوگو در یک نگاه

به طور خلاصه هدف از ایجاد و طراحی لوگو تسریع در ثبت و نگهداری لوگو در ذهن شما و دیدن برند در جهت دلخواه برای صاحبان و مدیران کسب و کار است.

البته ما هر روز با تعداد بی شماری از طرح های مختلف لوگو مواجه هستیم. اما زمانی که با توسعه یک لوگوی انحصاری و جذاب مواجه می شویم، در کسری از ثانیه لوگو را تحسین می کنیم و آنقدر در طراحی آن غرق می شویم که طرح و پیام لوگو را به یاد می آوریم.

کارایی و اثربخشی طراحی لوگو تبلیغاتی

باید بدانید که تاثیر طراحی لوگوی حرفه ای بسیار بسیار بیشتر از تبلیغات گران قیمت و برنامه ریزی نشده است. تبلیغات اساسی و صحیح همراه با طراحی لوگو حرفه ای در جهت جذب مخاطب مفید.

در هر کسب و کاری که به تازگی ایجاد شده یا به رسمیت شناخته نشده است که نیاز مبرمی به تبلیغات اصولی و دقیق دارد، ابتدا باید هدف از تبلیغات را مشخص کنید. در همه شرکت ها هدف از تبلیغات از فرمول زیر پیروی می کند:

در برخی از تبلیغات میدانی و محیطی، گاهی اوقات مشاهده می شود که تنها لوگوی شرکت بر روی یک بیلبورد بزرگ بدون توضیح بیشتر و یا حتی بدون ذکر نام شرکت نمایش داده می شود.

با دیدن این نوع تبلیغات که با طراحی لوگوی حرفه ای انجام می شود، اولین تصویری که در ذهن مخاطب ایجاد می شود به علامت سوال تبدیل می شود.

اگر لوگو کددار اما ساده و دارای شعار یا پیام باشد. بینندگان پس از ایجاد موضوع باید با کم توجهی پیامی با لوگو دریافت کنند و از زیبایی و جذابیت لوگو لذت ببرند.

تبلیغات با شناسنامه اصیل و پشتیبانی فکری قوی جلوه ای زیبا و منحصر به فرد از برند برند و حتی حرفه ای بودن برند و شرکت می دهد.

لازم به ذکر است در صورتی که طراحی لوگو بر اساس استانداردها و اصول بین المللی نباشد، مخاطب پس از دیدن لوگو از طرح چشم پوشی می کند.

سایر ویژگی های طراحی لوگو

  • ایجاد اعتماد در برند: طراحی لوگوی حرفه ای نشان دهنده یک برند واقعی است و به هویت آن در دنیای تجارت اهمیت می دهد.
  • فروش بیشتر: یکی دیگر از کاربردهای موثر طراحی لوگو افزایش فروش در تجارت است. به عنوان مثال، لوگوی برند اپل که یکی از موفق ترین لوگوهای حال حاضر است، یکی از دلایل فروش بالای برند اپل در جامعه مدرن است.
  • موثرتر: طراحی لوگوی حرفه ای، جذب مخاطب، در ذهن او نیز ثبت می شود و پیام او را در ذهن مخاطب حک می کند.

این بدان معناست که در دنیای تجارت و رقابت، مورد توجه قرار گرفتن، درک شدن، کوبیدن و به خاطر سپردن، که اثر نهایی یک لوگو است، تنها با طراحی لوگوی حرفه ای امکان پذیر است.

سوالات متداول

لوگو چیست و چرا اهمیت دارد؟

لوگو چیست و چرا اهمیت دارد؟

اگر می خواهید یک کسب و کار، برند، وب سایت یا هر سازمان دولتی دیگری باز کنید، می توانید یک لوگو ایجاد کنید. لوگوها مزایای متعددی را ارائه می دهند و یک ابزار بازاریابی عالی هستند.

هدف و کارکرد لوگو چیست؟

در اینجا همه چیزهایی است که باید در مورد لوگوهای تجاری بدانید. اگر شرکت شما به طراحی لوگوی جدید نیاز دارد، باید گزینه های خود را در نظر بگیرید.

آیا به دنبال یک لوگوی کاملاً متفاوت هستید یا می خواهید طراحی لوگویی را که قبلاً دارید تغییر دهید؟

در هر صورت، ممکن است تعجب کنید: چه چیزی یک طراحی لوگوی عالی را ایجاد می کند؟ و چگونه می توان لوگویی ایجاد کرد که ذات محصول را حفظ کند و مردم یا بازار را جذب کند؟

چرا طراحی لوگو مهم است؟

لوگو اولین نماد تماس یا تجارت شما با دنیای خارج است. هنگامی که مردم با برند شما ارتباط برقرار می کنند، احتمال بیشتری دارد که با آنچه شما ارائه می دهید ارتباط برقرار کنند.

طراحی لوگو خوب به ترکیب پیچیده ای از مهارت های طراحی، تئوری خلاقیت و مهارت های کاربردی نیاز دارد. هر طرحی با ذهن و استعداد خاص خود می تواند لوگوی مناسب برای این منظور ایجاد کند، اما تسلط کامل بر تمام جنبه های کار زمان می برد.

البته طراحی لوگو تنها بخش کوچکی از برندسازی است، اما یک لوگو یا برند زیربنای اکثر طرح های برندسازی است و همه ما می دانیم که اغلب بخشی از هویت جدید است که بیشترین توجه را به خود جلب می کند.

لوگو چه کاری انجام می دهد؟

لوگو به چند دلیل مهم است، به طور عمده:

  • اولین تاثیری را ایجاد می کند که مشتریان را به همکاری با برند شما دعوت می کند.
  • به شما در ایجاد هویت تجاری کمک می کند.
  • به شرکت شما نمادی می دهد که از طریق آن مردم می توانند شما را بهتر به خاطر بسپارند.
  • این شما را از رقبا متمایز می کند.
  • وفاداری به برند را افزایش می دهد.

بنابراین ایجاد یک لوگو باید درست در لیست کارهای شما در هنگام شروع باشد.

آیا برای ایجاد لوگوی خود آماده هستید؟

بنابراین پاسخ مفصلی به سوال "لوگو چیست؟" داده شده. لوگو چیزی بیش از یک انیمیشن است. این نمادی است که کل هویت برند را نشان می دهد.

آیا آماده اید تا طراحی لوگو خود را انجام دهید؟ اگر چنین است، شما در جای درستی هستید، با ما در آژانس تبلیغاتی "لوگووین" تماس بگیرید.


برچسب ها : طراحی لوگو , لوگو , لوگووین , طراحی لوگو در لوگووین , درباره طراحی لوگو ,
+ نوشته شده در شنبه 31 ارديبهشت 1401ساعت 15:50 توسط رضا کاظمی نژاد | | تعداد بازدید : 42

× بستن تبلیغات

بلیط هواپیما استانبول تهران